new here

  • Hallo,



    Sorry my deutch is very very bad, so speak in english.


    I have just a ford taunus 12m p4 since yesterday, in frankreich, we don't have forum for ford taunus, do you have an internationnal forum? can you help me to find pieces for my taunus, link adress for pieces.



    If someone can translate.



    "Désolé, je ne dois pas poster au bon endroit, je sais pas si vous avez un endroit pour se présenter sur votre forum. Je recherche toutes informations pour remettre en route ma ford taunus 12 m de 1964,trés difficile de trouver des pieces en France, notemment pour les freins à tambour, je recherche aussi un réservoir d'essence,


    Merci "

  • Hi,


    you just entered the the greatest forum of the world, but we are much into RWD cars and maybe not of much help for such models as the P4.
    There is another forum more related the the P-models of Ford, you may want to check the Taunusforum.
    Some members are both here and there, we call it the "sister forum".


    Anyway welcome here, we call ourselves "l'asile".


    Hope I could be of help,

  • Bonjour,



    pour traduire des textes, tu peux utiliser ce programme et le copier ensuite ici, c'est peut-être plus simple.



    http://fr.pons.eu/traduction-de-texte/



    Il donne sûrement, quelques-uns vendre aussi les parties pour P4 ici, fasse simplement paraître une annonce dans Suche (cherche).



    Autrement bienvenue dans le forum des fous :irre: .



    Cldt Uwe

  • danke to all for your links, and your welcome on your forum, know i can find full of pieces for my old car, and hope i can drive it as soon as.


    I have another old car: toyota serie 4 BJ42, if someone on your forum have a toyota serie 4 , they can find informations on my forum in france, at: www.serie4.fr/forum.


    Thanks for your help


    :thumbsup:

  • Aucun problème, nous aimons quand même toujours aider, nous sommes une grande commune qui :thumbup:




    De quelles parties as-tu besoin pour ton Ford ?




    cldt

  • Bonjour et bienvenue!


    Je vive près de l'Alsace, mais malheureusement mon Francais n'est pas si bon... d'où viens tu?


    Cordialement, Bonnie




    Der blaue Schwabe erschreckt mich mit seinen Sprachkenntnissen.... :paranoid::sad:



    P.S. er sucht nen Tank und die Trommelbremse. Wobei ich nun nicht weiß, ob Beläge, die Trommeln oder was.



    Clark, je vais ouvrir une demande pour toi (voilà: demande ). Concernant les freins à tambour, est-ce que tu cherche le tambour ou des plaquettes de frein?

    4 Mal editiert, zuletzt von Bonnie ()

  • I have another old car: toyota serie 4 BJ42, if someone on your forum have a toyota serie 4 , they can find informations on my forum in france, at: www.serie4.fr/forum.


    :thumbsup:


    Hi and welcome to this forum! looking at the Toyota pics, there is a similar model in my hometown, when i see it next time i try to get a pic. what department are you from? cheers Hans (Autriche/Salzbourg)

  • sorry it's not easy for me, i need fives minutes to find "connect button login"....ha ha ha


    for my ford, i'm looking for "tank" for fuel, i hope it's the good word in english, so in french...je recherche le réservoir d'essence qui est manquant.


    Pour les freins, j'ai 4 freins a tambour sur ce véhicule, je recherche les cylindres de freins pour ces tambours.
    j'ai aussi constaté que les rotules de direction sont abimés et cela entraine un jeu important dans la direction.
    Sans quoi, le reste semble ok.


    Merci Bonnie pour l'annonce, i come from south france near spain (toulouse)


    i'll try to put a pic of my car here...if i can


    Thanks to all

  • Clark, si tu veux rechercher les adresses Internet mentionnées ci-dessus... un cylindres de freins pour les tambours s'appele "Radbremszylinder für Trommelbremse" et le rotules de direction s'appele "Spurstangenkopf".


    ;)